تبیان، دستیار زندگی
قال علی علیه السلام : کل امر ذی بال لم یذکر فیه اسم الله فهو ابتر هر کار دارای اهمیتی که بدون یاد خدا آغاز گردد، به سرانجام نمی رسد* مقصود بردن نام خدا و آغاز هر کاری به نام او فقط گفتن بسم الله نیست، بلکه مقصود این است که خداوند در تمام اعمال ما ح
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدا همیشه هست!دیدی؟

بهترین شیوه یاد خدا

بسم الله الرحمن الرحیم

قال علی علیه السلام : کل امر ذی بال لم یذکر فیه اسم الله فهو ابتر

هر کار دارای اهمیتی که بدون یاد خدا آغاز گردد، به سرانجام نمی رسد*

مقصود بردن نام خدا و آغاز هر کاری به نام او فقط گفتن بسم الله نیست، بلکه مقصود این است که خداوند در تمام اعمال ما حضور داشته باشد.

یاد خدا در تمام اعمال و گفتار انسان موثر است و غفلت از آن نتیجه منفی دارد. درروایات زیادی توصیه به ذکر نام خداوند تبارک و تعالی شده است مشخص است که مقصود بردن نام خدا و آغاز هر کاری به نام او فقط گفتن بسم الله نیست، بلکه مقصود این است که خداوند در تمام اعمال ما حضور داشته باشد.

سوال: چگونه خدا را یاد کنیم؟

ذکر خدا ” و به یاد خالق بودن انواعی دارد، برترین آن این است که انسان بداند وابستگی ما انسان‌ها،بلکه همه موجودات جهان هستی به خداوند متعال مانند وابستگی نور چراغ‌ها به منبع انرژی است که در ابتدا و در ادامه نیاز به آن منبع دارد، اگر انسان به این مرحله در یاد خدا برسد، و دیگر به هیچ کس جز خدا تکیه نکند امکان ندارد که آلوده به گناه شود. چون گناهان در لحظه‌هایی رخ می‌دهد که انسان از خدا غافل می‌شود.

انسانی که دائما خدا در یاد اوست گناه نخواهد کرد.

*بحار الانوار ، جلد ۷۳، ص ۳۰۵، و ج ۸۹ ص ۲۴۲


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از علیرضا مزروعی